Programare in Swift

Despre curs:

Swift este un limbaj de programare compilat, creat pentru a sustine dezvoltarea sistemelor OS X si iOS. Practic, putem considera Swift o compilatie de limbaje de programare, unde au fost grupate doar cele mai bune caracteristici.

ATENTIE! Cursul se adreseaza celor care au lucrat deja cu cel putin un alt limbaj de programare pana in prezent. De asemenea, este necesar sa veniti cu propriul Macbook!

Ce vei invata:

La finalul acestui curs vei castiga suficiente cunostinte Swift utilizand "playground-urile" Xcode pentru a incepe sa dezvolti jocuri si aplicatii pe platforma aleasa: iOS, macOS, watchOS, tvOS, SpriteKit, SceneKit, Metal.

  • Imperative programming
  • Functional programming
  • Object oriented programming
  • Protocol oriented programming
  • Reactive programming
1300 RON (pret promotional)

Sesiunea 1Introducere in lumea jocurilor

In prima sesiune ne vom familiariza cu industria jocurilor video in general. Vom explora "caramizile" din care este construit un joc si cum interactioneaza intre ele.

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 2Elementele unui joc video

Continuam sa ne familiarizam cu elementele care compun un joc video, de la grafica si sunet pana la animatii, programare, design si testare.

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 3Programare imperativa - Concepte de baza

Descoperim urmatoarele:
Happy path approach - if vs guard
Dictionaries & optionals: if let, guard let, ternary operator, nil coalescing operator
Generic programming

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 4Programare imperativa - Concepte avansate

Descoperim urmatoarele:
Optionals under the hood: enumerations & switch
Arrays, tuples, ranges & loops: for in, while, repeat while, break, continue ,return
Closures: for each
Recursion

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 5Programare functionala - Concepte de baza

In aceasta sesiune invatam despre notiunile de baza ale programarii functionale, precum: Map, Filter, Reduce, Chaining.

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 6Programare functionala - Concepte Avansate

Este momentul potrivit sa invatam si o parte din notiunile ceva mai avansate ale programarii functionale: FlatMap (arrays & optionals), Contains, Sort, Sequence.

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 7Programarea orientata pe obiecte - Clase

Invatam despre:
- Optionals revisited: failable initialisers
- Extensions
- Computed properties
- Subscripts
- Property observers
- Type casting (is, as, as?, as!) & pattern matching techniques (tuple, wildcard, optional, enumeration, expression, where).

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 8Programarea orientata pe obiecte - Structuri

Invatam despre:
- Pass by value vs reference (identity / state)
- Mutating functions / methods
- Variadic parameters
- Enumerations revisited: error handling (try, try?, try!, catch, defer).

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 9Programarea orientata pe protocol

Descoperim:
- CustomStringConvertible
- Equatable
- Comparable
- Operator overloading.

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 10Programarea orientata pe protocol

Finalizam acest curs cu o sesiune dedicata integral notiunii de "protocol extensions".

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 11Programarea reactiva I

Ne familiarizam cu notiunile de baza si elemente precum "observables" si "subjects".

  • Durata: 2 ore

Sesiunea 12Programarea reactiva II

Incheiem acest curs cu o sesiune de notiuni avansate adresate programarii reactive. Ne concentram pe "operators" si "schedulers".

  • Durata: 2 ore
Back to top